World of Walas en BlueWorxx organiseren begin volgend jaar een vijf daagse private handelsmissie naar Vancouver, Canada.

Noord-Amerika biedt kansen voor innovatieve Europese bedrijven

Yvonne Keijzers - 18 november 2018

World of Walas en BlueWorxx organiseren begin volgend jaar een vijf daagse private handelsmissie naar Vancouver, Canada. De handelsmissie is bedoeld voor Europese innovatieve bedrijven die geïnteresseerd zijn in de Noord-Amerikaanse markt. “Europa loopt circa vijf jaar voor op de innovatieve ontwikkelingen in Noord-Amerika”, vertelt Chief Innovation and Sustainability Officer Dirk van der Ven. “We zien dat met name in de bouwindustrie. Er is echt nog een wereld te winnen.”

Bedrijven die deelnemen aan deze innovatiemissie, moeten wel helemaal klaar zijn voor de Noord-Amerikaanse markt, benadrukt Dirk. “We hebben een intensief programma samengesteld rondom het thema ‘duurzame stedelijke ontwikkeling en innovaties’ en we zijn volop in de weer om voldoende participanten mee te krijgen.” De handelsmissie naar Vancouver is inclusief deelname aan het Europees innovatiepaviljoen op Buildex 2019. “Walas en BlueWorxx staan al sinds 2017 op de grootste beurs van West-Canada voor de sectoren Bouw, Renovatie, Architectuur, Interieurontwerp en vastgoedbeheer. De afgelopen jaren was er zeer veel belangstelling voor ons Europese innovatiepaviljoen en Buildex wil dat met Walas uitbouwen tot een publiekstrekker.”

Noord-Amerikaanse bezoekers kunnen in de stand van Wallas en BlueWorxx met eigen ogen de diverse Europese innovaties bewonderen. “Op vallend is, dat het verschil met een Europese beurs enorm groot is”, knikt Dirk. “Hier in Europa struikel je bij wijze van spreken bijna over de zonnepanelen; in Vancouver zijn dergelijke duurzame innovaties niet of nauwelijks te zien. Je komt dus heel goed voor de dag wanneer je met Europese innovaties naar Noord Amerika komt; je valt meteen op.”

Producten presenteren

Bedrijven die deelnemen aan de handelsmissie krijgen twee dagen lang de gelegenheid hun producten te presenteren op Buildex 2019. “Het Europese innovatiepaviljoen is in totaal zo’n 1.800 m2 groot en bestaat onder meer uit een expo-gedeelte, waar de Europese innovatie kunnen worden getoond. Daarnaast hebben we in onze eigen stand een podium waar onze deelnemers kunnen spreken over hun innovatie en wat dat kan betekenen voor de stedelijke omgeving in Noord-Amerika.”

Behalve deelname aan Buildex 2019, bezoeken de Europese bedrijven diverse lokale partijen in Vancouver en hebben ze een ontmoeting met de stad Vancouver. “De ‘Economic Board’ van Vancouver is gericht op de economische ontwikkeling van Vancouver. Onderdeel daarvan is het promoten en ondersteunen van internationale handel.” Walas en BlueWorxx willen zo'n 15 Europese Innovatie bedrijven meenemen op deze handelsmissie. “Doelstellingen zijn onder meer: kennis delen over BC-markten, het leggen van contacten met potentiele klanten en partners, uitwisseling van ideeën over kansen voor lokale markten, en het delen van ervaringen met de zakelijke markt in British Columbia.”

Handelsmissie


De handelsmissie vindt plaats van 11 t/m 15 februari 2019. “We adviseren de deelnemers al op zaterdag 9 februari of zondag 10 februari naar Vancouver te reizen. Dat geeft ze de tijd om zich aan te passen aan de tijdzone van Vancouver, voordat het officiële programma begint.” De handelsmissie wordt op 15 februari afgesloten met een Follow-up dag bij het Walas Innovation Centre in Vancouver (voorheen Dudoc Vancouver) met meetings en gesprekken over eventuele vervolgstappen. De handelsmissie regelt de vergaderingen en ondersteunt waar nodig. “Na vrijdag is het programma open en kunnen deelnemers hun eigen programma plannen. Ons team kan hierbij ondersteuning bieden bij het organiseren van vergaderingen en accommodaties.” 

 

Deel dit bericht